Podróże z dziećmi #41- Tunezja

Podróże z dziećmi Tunezja Monastir Sousse Afryka
Wyobraź sobie, że pierwszy raz stoisz na lotnisku, z podekscytowaniem i lekką tremą przed nadchodzącą podróżą. Tak właśnie zaczęła się nasza wycieczka do Tunezji, pierwszego kraju na kontynencie afrykańskim, który mieliśmy przyjemność odwiedzić. Lot z Poznania do Monastiru był początkiem niezapomnianej przygody – naszej pierwszej podróży samolotem jako rodzina.

Pierwszy lot – emocje na pokładzie

Dzieci były zachwycone, zresztą tak samo jak my, bo to był nasz pierwszy raz w samolocie. Z okien lotniska w Poznaniu patrzyliśmy na lśniące skrzydła maszyny, która miała nas zabrać na afrykańską ziemię. Sam lot okazał się ekscytującym doświadczeniem – wznoszenie się nad chmurami, widok miniaturowych miast i wsi z góry oraz obserwowanie stopniowo zmieniającego się krajobrazu – z zieleni Polski przez turkus Morza Śródziemnego po pustynne krajobrazy Tunezji.
Podróże z dziećmi Tunezja Monastir Sousse Afryka
Po kilku godzinach lotu wylądowaliśmy w Monastirze, gdzie uderzyło nas ciepłe, suche powietrze oraz nieco inny zapach – mieszanka morza, piasku i egzotycznych przypraw. Tunezja przywitała nas jasnym słońcem i charakterystycznym, afrykańskim klimatem.

Hotel Vincci Helya Beach & Spa – nasza oaza spokoju

Spędziliśmy w hotelu Vincci Helya Beach & Spa tydzień i muszę przyznać, że było to jedno z bardzo fajnych miejsc, jakie odwiedziliśmy na wakacjach. Hotel położony jest tuż przy pięknej, piaszczystej plaży z widokiem na turkusowe Morze Śródziemne – lokalizacja jest po prostu wymarzona dla osób szukających relaksu i odpoczynku.Łagodne wejście do morza, długo ciągnąca się płuytka woda i obłędne widoki sprawiały, że chętnie odwiedzaliśmy plażę. Hotelowe leżaki i parasole na plaży były zawsze dostępne, co zapewniało nam komfortowy wypoczynek nad wodą.

Podróże z dziećmi Tunezja Monastir Sousse Afryka

Od momentu przyjazdu czuliśmy się bardzo mile widziani. Obsługa była niezwykle przyjazna i pomocna. Cały personel stwarzał przyjemną atmosferę. Nie ukrywam, że nie wiedzieliśmy czego się spodziewać w obcym miejscu, ale z perspektywy czasu uważam, że nie ma się czego bać.

Pokoje choć niewielkich rozmiarów były, czyste i komfortowe, z klimatyzacją, która sprawiała, że nawet w upalne dni mogliśmy odpoczywać w przyjemnych warunkach. Nasz pokój miał balkon z widokiem lotnisko, co było niesamowitym dodatkiem – codzienne start wielkich maszyn oglądane z balkonu były niezapomniane.

Na pierwszy zagraniczny wyjazd szukaliśmy hotelu z atrakcjami dla dzieci, aby jak najbardziej miło mogli spędzić wakacje. Hotel ten oferuje kilka basenów, zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Nasze dzieci były zachwycone strefą basenową, a my mogliśmy spokojnie relaksować się na leżakach, mając je cały czas na oku. Patrząc na zabawy dzieciaków i ich preferencje widzimy teraz, że wcale nie muszą do zabaw posiadać 10 róznych zjeżdżalni, gdyż tak na serio ze zjazdów korzystali kilka razy. największą radością była możliwość animacji w basenach, skakanie do wody i swobodne zabawy.

Podróże z dziećmi Tunezja Monastir Sousse Afryka

Kuchnia w hotelu była zróżnicowana – każdy znalazł coś dla siebie. Śniadania, obiady i kolacje oferowały szeroki wybór dań, zarówno lokalnych przysmaków, jak i międzynarodowych potraw. Codziennie można było spróbować czegoś nowego, a wszystko było świeże i smaczne. Szczególnie zachwyciły nas tunezyjskie specjały, takie jak kuskus czy świeże owoce morza. Próbowaliśmy także rekina, a dzieci dopychały się pysznymi pistacjowymi lodami.

Wyprawa do Sousse – odkrywanie lokalnych skarbów

Jednym z najciekawszych punktów naszej podróży była wyprawa do pobliskiego miasta Sousse. Postanowiliśmy spróbować lokalnych środków transportu, co okazało się fascynującym doświadczeniem. Z hotelu do miasta dojechaliśmy tzw. „louage” – tunezyjską wersją taksówki zbiorowej. To popularny sposób przemieszczania się w Tunezji. Było to ciekawe przeżycie, bo mogliśmy przy okazji obserwować życie mieszkańców – zwykłych Tunezyjczyków, podróżujących do pracy czy na zakupy. Momentami jazda w takim aucie przyprawiałą nas o zawrót głowy- szczególnie w naszym odczuciu brak jakichkolwiek zasad, ale po dłuższym przypatrzeniu się, kierowcy w Tunezji mają wypracowany swój system przemieszczania się ;-)

Sousse to tętniące życiem miasto, które łączy tradycję z nowoczesnością. Przechadzając się po starówce, zwanej medyną, czuliśmy się, jakbyśmy cofnęli się w czasie. Wąskie uliczki, bazary pełne kolorowych przypraw, tkanin i pamiątek. Zafascynowały nas ogromne worki przypraw – kminu, kurkumy, szafranu – i świeże owoce oraz warzywa, których zapach unosił się w powietrzu.
Podróże z dziećmi Tunezja Monastir Sousse Afryka

Karawana z wielbłądami – spotkanie z tunezyjską przyrodą

Jednym z najbardziej niezapomnianych momentów naszej wycieczki była wyprawa na wielbłądach. I choć wyjeżdżając na wakacje nie myśleliśmy o żadnych atrakcjach, to jednak skusiliśmy się na przeżycie przygody z tymi wspaniałymi zwierzętami.

Nie tylko dzieci były zachwycone widokiem i karmieniem wielbłądó – pierwszy raz mieliśmy okazję zobaczyć wielbłądy z bliska, a co więcej, dosiąść jednego z nich!

Naszym celem był pobliski gaj oliwny, gdzie mogliśmy poczuć prawdziwy smak tunezyjskiej przyrody. Przewodnik, lokalny Berber, opowiadał nam historie o wielbłądach i ich roli w tradycyjnym życiu mieszkańców pustyni. Powolny, rytmiczny chód wielbłądów pozwolił nam w pełni rozkoszować się ciszą i spokojem tego miejsca. Gdy dotarliśmy do gaju, czekał tam na nas mały poczęstunek – świeży chleb pieczony na ogniu, oliwki i oliwa z oliwek, której smak był wyjątkowy, świeży i aromatyczny. Możliwość zobaczenia na własne oczy, jak wygląda prawdziwa tunezyjska produkcja oliwy, była dla nas niezwykle ciekawym doświadczeniem.
Podróże z dziećmi Tunezja Monastir Sousse AfrykaPodróże z dziećmi Tunezja Monastir Sousse Afryka
Podróże z dziećmi Tunezja Monastir Sousse Afryka

Nasza rodzinna wycieczka do Tunezji była pełna wrażeń i nowych doświadczeń. Kiedy nadszedł czas powrotu, czuliśmy się spełnieni, ale także z lekkim smutkiem żegnaliśmy ten piękny kraj. Tunezja, ze swoją bogatą kulturą, gościnnością mieszkańców, ciepłym klimatem i niesamowitymi widokami, na zawsze pozostanie w naszej pamięci. Dzieci były zafascynowane nie tylko wielbłądami, ale również miejscową fauną i florą – podziwiały wielkie fikusy, małe krabiki przebiegające po piasku oraz liczne ptaki przelatujące nad naszymi głowami. Wracaliśmy do domu z głowami pełnymi opowieści o wielbłądach, piaskach pustyni i egzotycznych owocach, oraz przekonaniem, że był to niezapomniany czas spędzony razem. To była podróż, która nie tylko zbliżyła nas do afrykańskiego kontynentu, ale również do siebie nawzajem.

Zobaczcie naszą wyróżnioną relację z pobytu na Instagramie

Zapraszamy także do obejrzenia naszej rolki